ממחזרים משכנתא ונושמים לרווחה

מכל עבר, הכל מתייקר- מוצרי המזון, החשמל הדלק, המע"מ, ריביות הבנק משתנות בעיקר כלפי מעלה, מדדים מרקיעים, אפילו שתיית בירה הפכה להנאה שצריך לחשוב עליה פעמיים. ומה עם ההלוואות? מימון לרכישת רכב, הלוואה לקבלת משכנתא ועוד עוד. המצב הכלכלי המשתנה מאתגר את הגמישות שלנו והאולימפיאדה הסתיימה מזמן..  קו הסיום של תשלומי המשכנתא עדיין רחוק, אבל יש אור בקצה המנהרה..

מיחזור משכנתא- מהו?

היום ניתן למחזר כמעט הכל, אך מומלץ למחזר גם את המשכנתא שלכם. במיחזור משכנתא, סוגרים את הלוואה הקיימת ולוקחים משכנתא חדשה בתנאים משופרים, המתאימים לצרכי הלווה ולמצבו הפיננסי. השוק מציע לכם מסלולי משכנתא רבים ומגוונים ובתנאים שונים, מצב המאפשר לכם, במעבר ממסלול אחד לשני, בעת מיחזור משכנתא, לחסוך בתשלומי ההחזרים, עד עשרות אלפי שקלים.

חשוב  להיות קשובים לרחשי השוק, בעיקר בתקופה של ירידת שיעורי הריביות ולבחון האם בתנאי המשכנתא הקיימת, ניתן להוזיל את הריבית ולחסוך כסף רב.

השינוייים בכלכלה העולמית, משפיעים ישירות על הכלכלה הישראלית, באופן כזה, שמסלולי משכנתא מסוימים הופכים משתלמים יותר מאחרים מסיבות שונות, כגון:  ירידת שיעורי הריביות, קיצור תקופת ההחזר, או ממסלולים חדשים בעלי ריבית אטרקטיבית, יותר או עם הצמדה למדד רלוונטית יותר.

מומחים למשכנתאות ידאגו שתמחזרו נכון

במירב המקרים התנאים החדשים של המשכנתא, עשויים להיות מועילים וטובים עבורכם, אך חשוב ביותר להתייעץ עם מומחה משכנתא, שימפה בידע ובכלים מקצועיים, את תנאי ההלוואה הקיימת ואת מסלולי המשכנתא השונים מכל הבחינות האפשריות. מומחה משכנתא יתאים את המסלול הנכון עבורכם וימנע מכם לשגות בטעויות ולהפוך את פעולת מיחזור המשכנתא ללא כדאית, כתוצאה מבזבוז זמן, כסף ואנרגיה.

כדאיות מיחזור משכנתא - טיפים מהמומחה

בדקו את כל המסלולים האפשריים בהתאם לצרכים שלכם, למצבכם הפיננסי ולסיכונים כלכליים עתידיים.

בדקו מה סכום  ההלוואה שנותר לתשלום המשכנתא. מיחזור משכנתא אינו  מומלץ כאשר המשכנתא עומדת על עשרות אלפי שקלים בלבד.

וודאו מה העמלה הנדרשת לסגירת ההלוואה הקיימת. ישנם מסלולים בהם העמלה נמוכה, או שאינה נדרשת כלל, אך ישנם גם מסלולים כאלה בהם עמלת הפרעון המוקדם גבוהה מידי.

עקבו אחר מצב הריבית הנוכחית, לעומת שיעור הריבית של המשכנתא הקיימת. מיחזור משכנתא ישתלם לכם במידה והריבית הנוכחית נמוכה יותר. אם המשכנתא צמודה למטבע חוץ, כגון הדולר, כדאי לבצע פעולת מיחזור משכנתא, במידה ויש עלייה בשער הדולר.

אל תמהרו להתפתות למסלול הצמוד לריבית הפריים, כאשר שיעורה נמוך ביותר. קיים סיכון גבוה בחוסר היציבות של ריבית הפריים, שכן מהר מאוד היא עלולה לעלות חזרה לשיעורים גבוהים.

והטיפ החשוב מכולם:  התייעצו עם המומחים למשכנתאות, שינחו אתכם במסלול הנכון.
משכנתא חדשה- היכן לקחת?

חשוב ביותר להשוות את התנאים בין כל המקומות המאפשרים לכם לקחת הלוואה חדשה למשכנתא. מעבר לבנק אחר יעמיס עליכם, בדר"כ, עלויות של פתיחת תיק, מילוי טפסים, הערכת שמאי מחודשת וכו'. ההיכרות האישית של מומחה משכנתאות עם הבנקים השונים, הוא משתנה שיכול בהחלט לפעול לטובתכם.

אילו מסמכים עליכם להביא עבור מיחזור משכנתא?
  • צילום תעודת זהות.

  • נסח טאבו של הנכס.

  • תלושי משכורת אחרונים ותדפיס חשבון.

  • לוח סילוקין של המשכנתא הקודמת כולל תדפיס יתרת חוב.