איך מיחזור המשכנתא שינה את חיי

"לא הבטחתי לך אף פעם גן של שושנים.." תמיד ידעתי שיהונתן גפן צודק, אבל הבנתי בדיוק עד כמה, רק כשחתמנו על המשכנתא. החיים יפים, אני לא מקטרת, אבל עם כל ההיטלים הם לא תמיד סוגים בשושנים.

אנחנו כמו כל זוג עירוני ממוצע בארצינו הקטנטונת . עובדים קשה כמעט כל היום, אך משתדלים להשאיר מקום לקצת פינוקים ובילוי עם חברים, חדר כושר, אימונים אישיים.. בקיצור חיים עמוסים. עמוסים במשימות, בשני ילדים וכמובן במיסים הבלתי נגמרים ובמשכנתא שמרחפת כמו עננה מעל ראשינו וממטירה את גשמי הריביות על התשלומים החודשיים.

רגע לפני שטבענו, מצאנו גלגל הצלה – ה'מומחים למשכנתאות', שעזרו לנו למחזר את המשכנתא.

מה זה מיחזור משכנתא ומי יצילנו מלטבוע בים התשלומים?

הרעיון במיחזור משכנתא, הוא לסגור את הלוואה הקיימת ולקחת משכנתא חדשה בתנאים משופרים, שתתאים לצרכים שלכם ולמצבכם הפיננסי. 'המומחים למשכנתאות' הזמינו אותנו לפגישת ייעוץ אישית, הורידו לנו את מפלס החרדה והציעו לנו מסלולי משכנתא רבים ומגוונים בתנאים שונים, על מנת שנוכל לחסוך בתשלומי ההחזרים, עד עשרות אלפי שקלים.

ידענו שאנחנו בידיים טובות של המומחים למשכנתאות, שהינם בעלי ידע וניסיון רב שנים, שחיים את שוק המשכנתאות, מודעים לשינויים המתרחשים בו ונמצאים בקשר הדוק עם הבנקים. הם בחנו את תנאי המשכנתא הקיימת שלנו אל מול שיעורי הריביות והמסלולים החדשים ובחנו כיצד ניתן להוזיל עבורנו את תשלומי המשכנתא החודשיים ולחסוך עבורנו כסף וזמן רב.

יחד איתם מצאנו שסכום ההלוואה הגדול שנותר לסגירת המשכנתא הכניס אותנו לסחרור מחייב שנבצע מיחזור ועשינו סוף סוף את השינוי..

וזה לא רק 'שיפטינג' בלחיצה על מקש המחשב בבנק, זה 'שיפטינג' ממצב של חיים עם אובר דראפט קבוע,  לחיים של אובר- הקלה, במקום לחיות מצ'ק לצ'ק התחלנו לחיות עם Chic (שיק).

פתאום התפנה לנו כסף בחשבון בתחילת כל חודש : להוצאות השוטפות של קניות ותשלומים, לחוג היקר שהילד כל כך רצה, לחידוש המלתחה עם קולקציה שווה, לאייפד שהבטחנו לקטנה, ממש קיבלנו אוויר לנשימה.

פתאום התפנה לנו כסף בחשבון בתחילת כל חודש : להוצאות השוטפות של קניות ותשלומים, לחוג היקר שהילד כל כך רצה, לחידוש המלתחה עם קולקציה שווה, לאייפד שהבטחנו לקטנה, ממש קיבלנו אוויר לנשימה.

אני ובן זוגי אפילו חגגנו ביחד מסיבת הפתעה ביום הולדת שלי, במסעדה תל אביבית יקרה ואני הרגשתי כמו בסרט, ממש מלכה.

הדבר החשוב ביותר הוא ששינינו את התפיסה, אנחנו כבר לא חיים מיום ליום בגלל תשלומי משכנתא 'חונקים', מיחזור המשכנתא איפשר לנו גם לתכנן הלאה לעתיד, לטווח רחוק. התחלנו להפריש סכום קטן לחסכונות של הילדים ועדיין נשארו לנו כספים בכדי לתכנן רכישות עתידיות לבית, טיולים לחו"ל והוצאות נוספות, על פי תוכנית כלכלית מסודרת שתתאים לתקציב החודשי שלנו שגדל.

המסקנה שלי מסיפור המשכנתא והמיחזור, שתמיד אפשר למצוא פתרון לשיפור, כי הנה השמש זרחה ויכולתי לראות אפילו כמה שושנים פורחות בגינה..וזו גם כנראה הוכחה שהמומחים למשכנתאות יודעים להבטיח וגם לקיים.