ביטוח משכנתא - בשביל מה?

עשיתם זאת! בשעה טובה הגעתם למנוחה ויש לכם נחלה, או לפחות דירה. כמעט כמו כולם, נאלצתם לקחת משכנתא, בתקווה שנועצתם עם המומחים למשכנתאות, שיעזרו לכם לעמוד בה לאורך תקופת התשלומים הארוכה ולהמשיך לחיות טוב.

חלק בלתי נפרד מהמשכנתא שלכם הוא ביטוח משכנתא, הכולל ביטוח מבנה למשכנתא וביטוח חיים למשכנתא.

אני מאמינה שבחיים כמו בחיים, אין תעודת ביטוח לכלום ושום דבר אינו מובן מאליו. לא ההצלחה המקצועית , לא האהבה שלנו, לא הפרנסה, לא הבריאות שלנו ושל היקרים לנו ואפילו לא קורת הגג שמעל ראשינו. לכן עלינו לפעול יום יום, שעה שעה בכדי לשמור על המארג העדין הזה שנקרא החיים שלנו. שבזכותו אנחנו יכולים לחיות באושר, בשמחה, בסיפוק אישי וכמובן ברווחה.

למשכנתא שלקחתם יש ביטוח והוא הכרחי. למה?

ביטוח מבנה למשכנתא - בביטוח מבנה בנק רוצה להבטיח הוא מקרה בו הנכס יאבד את ערכו לגמרי, לדוגמא בשריפה או ברעידת אדמה, במקרה כזה הבנק מבקש מכם לעשות ביטוח נכס ובכך מבטיח שאם יקרה אסון חברת הביטוח תממן את עלות בניית הבית מחדש.

ביטוח חיים - ביטוח חיים מטרתו להבטיח את הבנק, במקרה של מות המבוטח, ( לא עלינו). במקרה זה, תוחזר לבנק יתרת המשכנתא והוא לא יהיה תלוי ביכולתם של היורשים להמשיך בתשלומים. לכן דורש הבנק שבכל נקודת זמן בתקופת המשכנתא, יתרת ההלוואה תהיה מבוטחת.

לביטוח החיים שעשיתם, יש שני מוטבים. הראשון הוא הבנק והשני הוא היורש, או היורשים של הלקוח הנפטר.  במצב זה, חברת הביטוח משלמת לבנק את יתרת תשלומי המשכנתא והיורשים זוכים בנכס הפטור מכל שיעבוד.

מה יותר בטוח לביטוח? הבנק או חברת ביטוח? עצה ממני,  אל תמהרו לבטח בתנאי אי ודאות. מדובר בסכומים לא קטנים ורבים אינם טורחים לבדוק את השוק וכבר בוחרים.  הרי תרצו להשאיר משהו מהכספים שלכם להנאות אחרות בחיים, לא? אז חכו רגע, פנו למומחים למשכנתאות שמבינים בביטוחים.

עד לפני מספר שנים, הבנק הוא זה שהחליט איזו חברה תמכור ללקוח ביטוח משכנתא וסכום הביטוח  נראה על פניו, לא משמעותי . אך מדובר בתשלום ארוך טווח והסכומים מצטברים לעשרות אלפי שקלים לאורך השנים.

בעקבות התעקשות הצרכנים ושינויים בחוק, חל שינוי וכיום אתם אלו שמחליטים באיזו חברת ביטוח להפקיד את ביטוח המשכנתא. שינוי המאפשר לכם בליווי המקצועי של המומחים למשכנתאות, לבחון מספר הצעות ולבחור בהצעה האופטימלית עבורכם.

חשוב לדעת!

בתהליך רכישת ביטוח משכנתא משמש הבנק כמתווך מול חברת הביטוח ומקבל עמלה נאה בגין כל ביטוח. עקב העובדה שמדובר בביטוח לתקופה ארוכת שנים, עמלת הבנק יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. הכספים לעמלה הזו הם מהכיס שלכם ולכן מומלץ לרכוש את ביטוח המשכנתא ישירות מול חברת ביטוח.

ביטוח משכנתא - בבנק או בחברת ביטוח?

מספר משתנים שיש להתייחס אליהם טרם תקבלו החלטה האם לבחור בבנק או בחברת ביטוח, או האם להעביר את הביטוח מהבנק לחברת הביטוח:

תעריף  ביטוח משתנה שיכול להיות זול בהתחלה אך עלול לעלות במרוצת תקופת ההלוואה, הטבות במסגרת חבילת הביטוח, גובה השתתפות עצמית בביטוח המבנה במקרה של תביעה, הגיל שלכם שהוא פרמטר המשפיע על גובה התעריפים בחברות הביטוח, לעומת הבנקים שם הביטוח הוא קולקטיבי.