ייעוץ של מומחה משכנתאות בהליך הגירושין - מדוע?

חיי הנישואים שלכם הגיעו אל דרך ללא מוצא. זה לא נעים, קצת עצוב, אבל צריך להביט קדימה ולצעוד לעבר עתיד בטוח. אתם מפרקים את השותפות הזוגית, אך גם  את השותפות הכלכלית. ההחלטה על גירושין, אינה פשוטה כלל וכלל ודורשת התייחסות להיבטים רבים שיש לטפל בהם, בין השאר,ההיבט הכלכלי. חלוקת הרכוש המשותף במסגרת הכנת חוזה הגירושין, כשהנכס העיקרי, במירב המקרים, הוא הדירה המשותפת, דורשת צעדים שקולים, שיתוף פעולה על אף הקושי הרגשי  ובמיוחד- הכנה נכונה. הכנה שתצמצם למינימום את הנזק הכלכלי שישפיע על עתידכם,על עתיד בן/בת הזוג והחשוב ביותר- על עתיד ילדיכם המשותפים.

מדוע דרושה הכנה להליך הגירושין?

הליך גירושין הנו הליך מורכב ומתיש, המציף רגשות ואמוציות ועלול להפוך, לעיתים, למאבק גלדיאטורים בין בני הזוג. אתם לא צריכים להפוך ל'הצגה הכי טובה בעיר'. זה כואב, אבל אפשר שיהיה פחות. חיפזון ואימפולסיביות במהלך הליך גירושין – עלולים לעלות לכם ביוקר. דרוש לכם ייעוץ משפטי אך יש חשיבות גבוהה לא פחות לייעוץ כלכלי. לכן, מומלץ להתכונן כראוי להליך הגירושים, לצבור ידע בנושא, לשכור עו"ד גירושין, להתייעץ עם מומחה משכנתאות, לבנות אסטרטגיה, לתכנן את צעדיכם בתבונה ולפעול מתוך ידע ושיקול דעת, תוך כדי הליך הגירושין, שיקבע את עתידכם .

מומחה משכנתאות לחוזה גירושין ? יש דבר כזה.

שלב משמעותי ובעל השפעה מכרעת על עתידכם הכלכלי, הוא קבלת ייעוץ של מומחה משכנתאות בעת הכנת חוזה הגירושין. תכנון נכון של חלוקת הנדל"ן המשפחתי יכול לעשות את ההבדל בין הליך חלק לבין 'סיוט משכנתא' מתמשך. מומחה משכנתאות יציג לכם את כל האופציות הקיימות תוך בחינת הדרישות והצרכים המיוחדים שלכם ויעזור לכם לבחור את הפתרון הנכון והכלכלי ביותר עבורכם.

האם למכור את הנכס המשותף או  להשאירו לאחד מבני הזוג? מה המשמעות הכלכלית של צעד כזה עבור ה'צד המוכר' ועבור בן הזוג שנותר בעל הנכס?  לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות  בעלי השלכות כלכליות על עתידתכם. בשל כך יש חשיבות בהתייעצות עם מומחה משכנתא, הבוחן כל מקרה לגופו, מציג לכם את התמונה על כל חלקיה ומתאים עבורכם את האפשרות התואמת את הנסיבות שלכם, בצורה הטובה ביותר.

העברת או רכישת חלקו של אחד מבני הזוג ע"י בן הזוג השני

העברת או רכישת חלקו של בן זוג בדירה מבן הזוג השני הינה רלוונטית בשלושה מקרים. האחד, כאשר לאחד מבני הזוג יש יכולת כלכלית המאפשרת לו לרכוש את חלקו של בן הזוג השני. המקרה השני הוא כאשר אחד מבני הזוג מוותר, ללא תמורה ומסיבות שונות על זכויותיו לטובת בן הזוג השני, או לטובת ילדיו . המקרה השלישי, הנפוץ ביותר, הוא כאשר אחד מבני הזוג, צבר במהלך שנות הנישואין זכויות סוציאליות ו/או כספים וחסכונות , העולים על ערך שווים של זכויות בן הזוג האחר ולאחר הערכת שווים, נמצא כי חלקו של בן הזוג בדירת המגורים, דומה לחלקו של בן הזוג השני בזכויות הסוציאליות.

חשוב לדעת : בן הזוג המעביר/המוכר את חלקו, עשוי להיוותר עם זכויות סוציאליות, שאינן ניתנות למימוש במועד הגירושין והוא ישאר מחוסר אמצעים לרכישת/השכרת דירת מגורים חלופית עבור עצמו. כמו כן, במידה ועל הדירה המשותפת רובצת משכנתא שתועבר על שמו של בן הזוג המקבל את חלקו של השני, לא תמיד מסוגל יהיה בן זוג זה לשאת בתשלומי החזר המשכנתא החודשיים
מכירת הדירה לצד ג' וחלוקת התמורה בין הצדדים

גם כאשר קיימת הסכמה בין בני הזוג באשר לעצם המכירה, תהליך המכירה עדיין עלול להיות רצוף מכשולים. על מנת להימנע מקשיים אלו, מומלץ לערוך הסכם בו ייקבע מועד הוצאת הדירה למכירה ופרק זמן בן מספר חודשים, שבמהלכו ינסו בני הזוג למכור את הדירה בעצמם ותוך שיתוף פעולה. פרק זמן זה, ניתן יהיה להארכה בהסכמת שני הצדדים. במקרה שאחד מבני הזוג מערים קשיים על מכירת הדירה, כדאי ורצוי למנות כונס נכסים שיפעל למכירת הדירה מטעם בני הזוג. מכירת הדירה באמצעות כונס נכסים אמנם כרוכה בעלות כלכלית מסוימת, אך במקרים מסוימים זו הדרך המהירה והיעילה ביותר למכירת הדירה.

תנו לראש מנוחה מהבעיות ופנו למומחים למשכנתאות.

מומחה משכנתאות ילווה אתכם בתהליך המייגע והארוך הזה ויהפוך אותו לפשוט ויעיל יותר ובין היתר, ידאג לקונים מתאימים שזכאים למימון שהם צריכים על מנת לרכוש את הנכס, טרם החתימה על חוזה המכירה. זאת בכדי לשמור על האינטרסים של בני הזוג ובכדי שהליך המכירה, בנסיבות הרגישות הללו, יהיה אפקטיבי וללא תקלות.

אילו מסמכים עליכם להביא עבור מיחזור משכנתא?
  • צילום תעודת זהות.

  • נסח טאבו של הנכס.

  • תלושי משכורת אחרונים ותדפיס חשבון.

  • לוח סילוקין של המשכנתא הקודמת כולל תדפיס יתרת חוב.